Friday 15 November 2013

Cara Penggunaan Krim Herbanika Barut (NR) Yang Betul Sebelum Berbengkung

Cara Penggunaan Produk (NR) Yang Betul Sebelum Berbengkung

Bertapel & Berjadam Cara Moden Dengan Product NR

Masih ramai yang tidak berapa tahu @ pasti penggunaan setiap product NR dengan betul…sebb itu yang ada rasa macam tak berapa sempurna…
Actually product NR Set Bersalin ni sememangnya sudah lengkap dan ia simple & mudah untuk kita yang khususnya isteri2 yang bekerja…isteri2 yang mempunyai anak2 lain sedangkan diri sendiri sedang menjalankan tempoh berpantang….isteri2 yang terpaksa berpantang sendirian….isteri2 yang ingin berpantang sendiri dengan mudah & tidak mahu menyusahkan sesiapa…… Pilihan terbaik ialah Set Bersalin NR!!!!!!!

Bila kita kurang arif tentang sesuatu penggunaan sesuatu product…pastinya kita juga kurang mendapat kesan yang optimum..


Entry kali ni cerite sedikit pasal penggunaan Krim Barut di dalam Set Bersalin NR
Krim Barut ni ada sedikit kurang panas if dibandingkan dengan Barut tepung.Ada pula yang menggunakan kapur putih & asam jawa jika ikut traditional Jawa.

Penggunaan Krim Barut adalah kaedah yang lebih moden & ringkas.

Dahulu mengikut cerite nenek2 & mak2 kita, sebelum memakai bengkung, sapukan dengan tapel (ubat barut) yang dicampur dengan 5 titik minyak kayu putih, 3 titik minyak gandapura, kapur sireh & perahan air limau nipis.
Selain menggunakan tapel, ramuan berjadam juga boleh digunakan untuk mengecutkan perut serta membuang angin di dalam badan sewaktu berbarut.
Antara ramuan berjadam iaitu: segenggam jadam (diperbuat dari kayu gaharu atau lidah buaya), halia sebesar ibu jari, isi kunyit terus sebesar ibu jari, 3 ulas bawang putih, asam jawa…Rumit bukan?

Bagi melengkapkan erti sebuah berpantang…Tapel & Berjadam telah dipermudahkan dengan penggunaan Krim Barut & Minyak Herbanika. Ia lebih ringkas, mudah & tetap berkesan.


Minyak Herbanika NR perlu disapu terlebih dahulu di sekeliling perut dan pinggang. Selepas selesai sapuan tersebut, barulah sapuan kedua dengan Krim Barut.
 
Setelah selesai sapuan ini, hendaklah terus memakai bengkung dari pagi hingga petang. Selepas mandi, pakai semula sapuan minyak2 tersebut & berbengkung la pula sehingga keesokkan paginya.

Walaupun dalam keadaan Serba Moden & Canggih…yang asli & lama masih tidak dilupakan …bukan?

Ini lah tipsnya…. Selamat Mencuba yea..;)
Pasti selepas ini pinggang pasti menjadi semakin kecil n ramping….


Nak loose item sila la pm,msg@whatsupp yea…


**************
Inginkan Tips Kecantikan persis artis? Cepat Langsing?
Inginkan Tips memperbanyakkan susu badan?
Inginkan Tips Kesihatan dan Set Bersalin dengan Mudah & Murah? Layari 
https://www.facebook.com/SetBerpantangDanBersalin
http://setberpantangdanbersalin.blogspot.com/

CARA ORDER:
************
Pm,msg@whatsupp me :
 016 3652308
 ctroszaimah@gmail.com
Independent Distributor
ID No: 1071886

No comments:

Post a Comment